Exit

Wij waarderen de feedback en mening van onze gebruikers. Op basis van deze feedback zijn er ook dit jaar enkele verbeteringen doorgevoerd in de online omgeving. Onderstaand leest u meer over de aanpassingen in zowel de leerling- als docentenomgeving.

Verbeteringen in de online Leerlingomgeving:

Berichten en feedback van de docent
De leerling heeft in de leerlingomgeving een tabblad ‘Berichten’. Als de docent aangeeft bij het beoordelen dat de leerling de opdracht opnieuw moet maken, dan komt deze melding in het tabblad ‘Berichten’.

Wijziging in pop-ups bij het tabblad ‘Nakijken’
Voorheen ontstond er wel eens verwarring bij het tabblad ‘Nakijken’. Als de leerling de opdracht had nagekeken, werd er afgesloten met de vraag: ‘je hebt xx% goed, wil je de vraag opnieuw maken? JA/NEE?’ Als de leerling klikte op JA, dan werden per abuis hun ingevulde antwoordvelden leeggemaakt. De vraagstelling is aangepast naar: ‘Deze vraag opnieuw maken of Naar de volgende vraag’.

Verbeteringen in de online Docentenomgeving:

Nieuw persoonlijk wachtwoord
De docent kan in de docentenomgeving het wachtwoord voor de docentenomgeving wijzigen. Wij raden aan om het wachtwoord regelmatig te wijzigen, zeker als u inlogt in het bijzijn van leerlingen. Het wachtwoord kan gewijzigd worden in het startscherm rechtsboven, middels de button ‘wijzig’.
Het wachtwoord wijzigen is alleen mogelijk voor de docentenomgeving, het wachtwoord van de leerlingomgeving kan niet gewijzigd worden.

Volglijst
Sommige opdrachten wilt u wellicht door leerlingen opnieuw laten maken (omdat ze niet goed zijn ingevoerd, omdat leerlingen een “onzinantwoord” hebben ingevuld, of omdat ze wellicht de theorie nog eens goed moeten doornemen et cetera). Zodra u bij een opdracht de status heeft veranderd van Afgerond naar Opnieuw, kunt u ook deze opdracht van deze leerling op een volglijst zetten. Wanneer u dit doet, dan verschijnt er in het onderdeel ‘Lesmateriaal’ en extra tabblad genaamd ‘Volglijst’. Hieronder vindt u alle opdrachten die u naderhand nogmaals wilt volgen. Bijvoorbeeld omdat u een leerling de opdracht heeft gegeven deze vraag nogmaals te maken, of om te controleren of de leerling zich verbeterd heeft: Wanneer u dan aan de linkerzijde een klas selecteert, dan ziet u of er bij een klas nog te volgen opdrachten zijn. Wanneer de leerling de vraag opnieuw gemaakt heeft, of aangepast heeft, dan kunt u deze leerling/vraag van de volglijst verwijderen.

Nieuwe button vorige/volgende opdracht
Het was al mogelijk om per opdracht door te klikken naar een Volgende leerling of Vorige leerling bij het beoordelen van een opdracht. Nieuw is nu de mogelijkheid om op een vergelijkbare wijze te kiezen voor Vorige opdracht en Volgende opdracht van dezelfde leerling.

Zichtbaarheid juiste antwoorden
In de docentenomgeving is het juiste antwoord zichtbaar door middel van een groene kleur. Foute antwoorden zijn rood gemarkeerd. Door deze kleurenmarkering is het voor de docent duidelijker wat de (on)juiste antwoorden zijn.

Nieuwe instructies voor online omgeving moderne talen
Dit schooljaar zijn er nieuwe instructies verschenen voor zowel de Leerling- als Docentenomgeving voor Station en Library-online. Nieuw bij deze instructies is het document met veelgestelde vragen uit de leerlingomgeving moderne talen. In dit document vindt u antwoord op vragen over storingsmeldingen, inlogproblemen, het vergroten van het scherm et cetera.

U kunt deze instructies hieronder downloaden of in de docentenomgeving onder het tabblad ‘Handleidingen’.

Instructie Leerlingomgeving Moderne talen 2018-2019
Instructie Docentenomgeving Moderne talen 2018-2019
Veelgestelde vragen omtrent het werken in Station, Library en Route 2F 2018-2019

Heeft u voor ons nog ideeën waarmee wij de leerlingomgeving of docentenomgeving van Station/Library kunnen verbeteren? Laat het ons weten via [email protected] of bel naar 088 – 2944 880.

Close
Go top